סרטים עצמאיים קצרים ישראלי נשים על נשים | מקבץ 2
top of page
Short Independent Films
Program 2

סרטים עצמאיים קצרים ישראלי
נשים על נשים | מקבץ 2

שלישי | Tuesday

5.4.2022 | 16:00 - 17:30

Hall 2, Jerusalem Cinematheque

אולם 2, סינמטק ירושלים

The best independent films made by up-and-coming directors in the past year. The “By Women for Women” cluster includes a wide range of styles, genres and heroines - mothers, girls, teenagers - all looking for ways to deal with life’s complexities. Program 2 When you were with me, IF IT AIN'T BROKE, Paddling for Life, Itch, Fully Effaced

מיטב הסרטים העצמאיים שנעשו בארץ בשנה האחרונה על ידי הבמאיות המבטיחות של הדור הבא. המקבץ מציג קשת רחבה של סגנונות קולנועיים, ז'אנרים שונים וכמובן של גיבורות: אמהות, ילדות, נערות, כולן מחפשות דרכים להתמודד עם המורכבות שהחיים מזמנים להן. 

מקבץ 2: הוא יכול לישון על הספה, פיל בסנטר, הגיע הזמן שתמותי כבר, משאלה אחת אחרונה, אנא המתן לנציג . (82 דקות)

He Can Sleep on the Couch

Director: Ahinoam Capon

Drama ,21 Min, Israel, 2021

Language: Hebrew

Subtitles: English

The stable life of a young writer in Jerusalem is undermined by the arrival of her partner's famous brother, who is forced to sleep on their couch following a breakup. His youthful Tel-Avivian world draws her in, forcing her to choose between the familiar indoors and the promising unknown outside

The Elephant in the mall

Director: ziv mamon

Drama ,21 Min, Israel, 2021

Language: Hebrew

Subtitles: English

Tamara’s dream is to be a singer, but in the meantime she makes a living as a babysitter. When an opportunity presents itself, Tamara is willing to do anything to make her dream come true.


It's Time You Died Already

Director: Hadar Morag

Drama ,17 Min, Israel, 2021

Language: Hebrew

Subtitles: English

Confined by the walls of their home, Evie and her mother Rose, struggle with the inevitable presence of an uninvited tenant.


One Last Wish

Based on "What, Of this Goldfish, Would You Wish?" by Etgar Keret

Director: Galia Osmo

Animation ,10 Min, Israel, 2021

Language: Hebrew

Subtitles: English


The Fisherman & the fish tale come to life in a bitter-sweet animation. A lonely fisherman has a choice to make; Keep the last wish his goldfish gave him and become a killer. Or use it to save a stranger's life but then to lose the only thing that matters.


Please hold the line

Director: Moran Nakar

Drama ,13 Min, Israel, 2021

Language: Hebrew

Subtitles: English

Tali, a single mom, finds out her account is blocked. The kindergarten payment fell through, and her girl is banned. She is lost between call centers, until decides to have self-respect. She takes her girl to the center of the insurance company that screwed her.


הוא יכול לישון על הספה

במאית: אחינעם קפון

עלילתי, 21 דקות, ישראל, 2021

שפת מקור: עברית

כתוביות: אנגלית

גן העדן הביתי שיצרה לעצמה סופרת צעירה, מתערער עם כניסתו של אורח: אחיו השחקן של בן זוגה מגיע לישון על הספה בדירתם הירושלמית. עולמו הזוהר והיצרי מושך אותה ומאלץ אותה לבחור לראשונה בין הפנים הבטוח לחוץ המבטיח.


פיל בסנטר

במאית: זיו ממון

עלילתי, 21 דקות, ישראל, 2021

שפת מקור: עברית

כתוביות: אנגלית

תמרה חולמת להיות זמרת אבל בינתיים היא בייביסיטר. כשהיא מגלה שאחד האבות של הילדים מהגן הוא זמר מפורסם, היא מזמינה אותו עם הילד לבילוי משותף בפיל בסנטר, ומתכננת להשמיע לו שירים שלה. אבל זה לא כל כך מצליח. למי יש ראש לשמוע שירים של בייביסיטר


הגיע הזמן שתמותי כבר

במאית:הדר מורג

עלילתי, 17 דקות, ישראל, 2021

שפת מקור: עברית

כתוביות: אנגלית

ספונות בין קירות הבית, איווי ואימה רוז נאבקות בדייר קבע בלתי נמנע.


משאלה אחת אחרונה

ע”פ סיפור של אתגר קרת- “דג זהב”

במאית: גליה עוזמו

אנימציה, 10 דקות, ישראל, 2021

שפת מקור: עברית

כתוביות: אנגלית

האגדה על "הדייג ודג-הזהב" מתעוררת לחיים באנימציית סטופ-מושן, בדרמה מתוקה - מרירה. סרגיי, מהגר רוסי בודד, נאלץ לבחור: האם לשמור על המשאלה האחרונה שקיבל מדג-הזהב אבל להפוך לרוצח, או להשתמש במשאלה ולהציל חיים של אדם זר, ובכך לאבד את הדבר היחיד שחשוב לו באמת.


אנא המתן לנציג

במאית: מורן נקר

עלילתי, 13 דקות, ישראל, 2021

שפת מקור: עברית

כתוביות: אנגלית

טלי, אם חד הורית מבת ים, מגלה שהחשבון שלה נחסם. הוראת הקבע לבנק חזרה, והגננת מסרבת לקבל את הילדה. היא מאבדת עצמה בין מוקדים טלפוניים, עד שמחליטה להשיב לעצמה טיפת כבוד עצמי. היא נוסעת עם ביתה למוקד חברת הביטוח שדפקה אותה.


bottom of page