קולנוע תיעודי עצמאי בישראל - איך עושות את זה?
top of page
Independent Documentary Filmmaking in Israel –
How Do We Do It?

קולנוע תיעודי עצמאי בישראל
- איך עושות את זה?

חמישי | Thursday

7.4 | 17:00-20:00

Cinematheque סינמטק 2

This year, we are honored to host Dvorit Shargal, a radically independent filmmaker who has proven, time and again, that making films without any government funding is possible.
While none of her films received grants from a public film fund, they have been widely popular with the public.

השנה אנו מתכבדות לארח בפסטיבל את דבורית שרגל, דוקומנטריסטית עצמאית טוטאלית, שהוכיחה לכולם שאפשר לעשות סרטים גם בלי תמיכה ממשלתית: הסרטים שלה אמנם לא זכו לתמיכת קרנות הקולנוע הציבוריות, אך זכו להצלחה גדולה בקרב קהל הצופים.

Dvorit Shargal is a film critic, ex-journalist and a blogger whose blog, Velvet Underground, focuses on media criticism.

We will screen Dvorit’s two latest films, “The Submarine Case” (2020) and "The Fourth part of the Trilogy" (2022). A post-screening talk with the filmmaker will focus on her work process, research and production, and her choice of subject matters. The following questions will be addressed: what does it mean to be an independent filmmaker? How to Crowdfund a film? And can every woman do it?

Participant: Dvorit Shargal

Moderator: Nehama Yehoshafat

 Films:

 “The Submarine Case”, “The Fourth part of the Trilogy”

Independent Documentary Filmmaking in Israel – How Do We Do It? 

This year, we are honored to host Dvorit Shargal, a radically independent filmmaker who has proven, time and again, that making films without any government funding is possible. 

While none of her films received grants from a public film fund, they have been widely popular with the public.

Dvorit Shargal is a film critic, ex-journalist and a blogger whose blog, Velvet Underground, focuses on media criticism. We will screen Dvorit’s two latest films, “The Submarine Case” (2020) and "The Fourth part of the Trilogy" (2022). 

A post-screening talk with the filmmaker will focus on her work process, research and production, and her choice of subject matters. The following questions will be addressed: what does it mean to be an independent filmmaker? How to Crowdfund a film? And can every woman do it?

Participant: Dvorit Shargal 

Moderator: Nehama Yehoshafat 

Films: “The Submarine Case”, “The Fourth part of the Trilogy”

דבורית שרגל היא מבקרת קולנוע, עיתונאית לשעבר, ובעלת הבלוג "ולווט אנדרגראונד" העוסק בביקורת על התקשורת בארץ.

במסגרת התכנית נקרין את שני סרטיה האחרונים של דבורית: ״צוללת״ (2020), ו״הרביעי בטרילוגיה״ (2022).

לאחר ההקרנה יתקיים שיח עם היוצרת על תהליך העבודה שלה, בחירת הנושאים, התחקיר וההפקה. ננסה להבין מה זה אומר להיות יוצרת עצמאית, איך עושים סרט עם מימון המונים, והאם כל אחת יכולה?

בהשתתפות היוצרת: דבורית שרגל

מנחה: נחמה יהושפט

סרטים מוקרנים:

הצוללת, החלק הרביעי בטרילוגיה


על הסרטים

צוללת

בימוי: דבורית שרגל

הפקה: דבורית שרגל

ישראל, 2020, תיעודי 47 דק'

מסגרת: קולנוע עצמאי

בקיץ 2017 עלתה העיתונאית השוודית קים ואל על צוללת בדנמרק כדי לראיין יזם כריזמטי ומסתורי בשם פיטר מאדסן. זו היתה הפעם האחרונה שהיא נראתה בחיים. החיפושים אחריה העלו ממצאים מחרידים. במקביל, בישראל, חולמת הבמאית, דבורית שרגל, חלום מוזר ומפחיד. נקודות השקה מתגלות בין החלום לבין האירוע בדנמרק וגם בין גיבורי הסיפור לבינה. היא יוצאת למסע בארצות הצפון כדי להבין מה קרה לעיתונאית בצוללת במימי קופנהגן ולמה.


החלק הרביעי בטרילוגיה

בימוי: דבורית שרגל

הפקה: דבורית שרגל

ישראל, 2022, תיעודי 58 דק'

מסגרת: קולנוע עצמאי

אנה ריבקין-בריק צילמה את סדרת "ילדי העולם" לפני כ-70 שנה. נכנסתי לנעליה וביימתי טרילוגיית סרטים בעקבות גיבורי הספרים: אלה קרי, נוריקו-סאן, סיאה, לילבס ודירק. ואז הגיעה המגפה ועצרה את כולנו. התחלתי לכתוב ספר על מסעותיי בעולם והמשכתי לחפש אחר עוד ילדים מהספרים של אנה במסע כורסה, מול המסכים שלי, בבית. חשפתי עולמות חדשים ותגליות נוספות על הצלמת עד שהבנתי שיש לי עוד סרט: "הרביעי בטרילוגיה".

הרביעי בטרילוגיה
אנה ריבקין-בריק, ילדי העולם ואני

The Forth part of the Trilogy

צוללת

The Submarine Case

bottom of page